BPM berekenen

belastingdienst-geeft-twee-dagen-uitstel-storing

De belastingdienst laat je vrij om op meerdere manieren het rest BPM-bedrag te berekenen, afhankelijk van meerdere factoren van de auto zoals bouwjaar en motorinhoud. Hierdoor kan er enorm bespaard worden op het te betalen rest-BPM bedrag. Wanneer U er voor kiest om ons de BPM te laten berekenen, zorgen wij ervoor dat de BPM via het meest voordelige regime berekent wordt! Druk hier voor aanvragen.

Verschillende bereken methodes

Zo is het  mogelijk om het BPM bedrag te baseren op de CO2 uitstoot van de te importeren auto, ook wel de “slurptax” genoemd. In het geval van bijvoorbeeld een zuinige volkswagen polo kan dit vaak een voordelig alternatief zijn. Echter is dit in het geval van een sport- of andere auto met grote motorinhoud in veel gevallen een slechte keuze.

Tegenwoordig worden alle auto’s die het milieu relatief gezien het meest belasten extra belast via de BPM. Hierdoor betaal je voor bijvoorbeeld voor een mercedes s350 uit 2011 een enorme hoeveelheid BPM, dit bedrag is veel hoger dan wanneer je de BPM op reële marktwaarde berkenend. Echter zit er een grote maar aan deze regel. Zoals ik net al zei zijn deze regels en bereken methodes aan grote veranderen onderhevig. Als U bijvoorbeeld een auto wilt importeren met 1e toelating datum vanaf 2013 ontkomt U helaas niet aan deze CO2 heffing. Maar wanneer U bijvoorbeeld een mercedes S350 uit 2011 koopt heeft u de keuze uit alle bereken methodes van 2011 tot 2016, het is hierdoor mogelijk om te ontkomen aan deze CO2 heffing. Dit kan in sommige gevallen duizenden euro’s schelen.

Het is bijvoorbeeld ook mogelijk een taxatierapport op te laten stellen. Met dit rapport kunt U aantonen dat de auto die U heeft gekocht meer in waarde is verminderd dan in de tabel die de belastingdienst hanteert, deze extra waardevermindering komt door bijvoorbeeld krassen en deuken. Het is niet zo dat alleen zware schade auto’s voor deze regeling in aanmerking komen!

 

FullSizeRender

Hoe gaan wij te werk?

Stel U heeft een auto op het oog in Duitsland, dan is het natuurlijk in de meeste gevallen verstandig om een bezichtiging aan te vragen bij de verkoper. Wanneer bijvoorbeeld de taal of de reis een probleem is voor U dan kunnen wij deze taak overnemen. Wij zorgen er dan voor dat de auto door een deskundig iemand wordt nagelopen. Als het koopcontract eenmaal ondertekend is, dan is het zaak dat er Duitse “ausfuhrkennzeichen” worden aangevraagd indien de auto rijdend naar Nederland gebracht wordt. Dit proces is overbodig als u kiest voor onze haal- en brengservice, dan word de auto vervoerd per autoambulance. Daarna wordt er een rest-BPM bedrag opgesteld via het meest voordelige BPM-regime zodat U zo weinig mogelijk BPM hoeft af te dragen. Afhankelijk van het gekozen importpakket kunnen wij alleen de rest-BPM berekenen (gunstig BPM regime) of het gehele importtraject overnemen. U heeft dan helemaal geen omkijken naar het importproces, U krijgt de auto gewassen en op Nederlandse kentekens geleverd (vaak binnen 1 week!).

Is het allemaal nog niet zo duidelijk? U kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie of aanvragen voor een van onze diensten.